Direct naar de contentDirect naar de footer

Guest Directory

For English copy, click here
Für DeutscheText hier klicken

Geachte gast,

Van harte welkom in Van der Valk Hotel Leiden! Wij willen alles in het werk stellen om uw verblijf zo prettig mogelijk te laten verlopen. Hierbij treft u meer informatie over het hotel en onze diensten. Indien u nog vragen heeft of andere informatie wenst, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze receptie (toestel 9). Wij wensen u een prettig verblijf toe en hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen in ons hotel.

Directie en medewerkers Van der Valk Hotel Leiden

Hotelinformatie

Aansprakelijkheid
De directie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor verlies, diefstal of vergeten voorwerpen. Wij adviseren u geen waardevolle zaken onbeheerd achter te laten op de kamer.

AED
De AED bevindt naast de hoofdingang (draaideur).

Alarm
In geval van NOOD kunt u contact opnemen met de receptie, toets hiervoor NOODNUMMER 555 op het telefoontoestel in uw kamer of via het noodtoestel op de gang. In het bedrijf is te allen tijde een bedrijfshulpverlener aanwezig.

Algemene informatie
Bij onze receptie kunt u terecht voor informatie over onze hotelfaciliteiten, diverse uitstapjes in de omgeving, fiets- en wandelroutes, culturele activiteiten, excursiemogelijkheden, kerkdiensten, het bestellen van een taxi, autoverhuur, fotokopieën, printen, computers, adapters, paraplu, wasserij en stomerij, fietsverhuur, fietsenstalling, etc.

Apotheek/Arts
Heeft u tijdens uw verblijf behoefte aan medische zorg, neemt u dan contact op met de receptie.

Aanmeren
Mocht u uw boot willen aanmeren, dan kunt u zich melden bij de receptie. Dit i.v.m. beperkte ligplaatsen.

Automaten (frisdrank, zoetwaren & chips)
Voor frisdrank, zoetwaren en chips kunt u terecht bij de automaten die staan in de hal op de begane grond naast het trappenhuis. Gepast geld inwerpen s.v.p.

Babybedjes
Babybedjes kunnen door de receptie voor u verzorgd worden. Hiervoor berekenen wij een toeslag.

Bagage
Bij de receptie staan bagagewagentjes tot uw beschikking. Deze na gebruik graag terug plaatsen.

Banken
In het centrum van Leiden en het nabij gelegen winkelcentrum Stevenshof zijn pinautomaten. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot de receptie.

Brasserie
Onze brasserie bevindt zich naast de lobby. U kunt in de brasserie terecht voor lunch (weekend), borrel en/of diner. Op de menukaart staan diverse hapjes en brasseriegerechten.

De brasserie is dagelijks geopend:
maandag t/m donderdag 17.00 – 00.30 uur
vrijdag 17.00 – 01.00 uur
zaterdag 12.00 – 01.00 uur
zondag 12.00 – 23.00 uur

Gewijzigde openingstijden worden tijdig aangegeven en gemeld bij de ingang van de brasserie.

Betaalwijzen
Wij accepteren de volgende betaalwijzen:
- Pin (voorkeur)
- Contant (geen vreemde valuta)
- Creditcards(Amex-Visa, Euro/Mastercard/Diners)
- Van der Valk Giftcard

Bij vooruitbetaling is het helaas niet mogelijk om het gebruik van de eventiele extra’s op uw kamer te laten boeken. Deze dienen direct betaald te worden. Wel kunt u uw creditcard nummer ter garantie bij de receptie achterlaten en kunt u bij vertrek alles tegelijk afrekenen.

Bijbel
In iedere kamer is een bijbel beschikbaar.

Bloemen
Voor het bestellen van bloemen kunt u contact opnemen met de receptie (toestel 9).

Brand/calamiteiten
Wat te doen bij calamiteiten? Bij de hotelkamerdeur hangt een kaart met vluchtwegen in het geval van een calamiteit.

  • Meld de calamiteit zo snel mogelijk bij de receptie (toestel 555)
  • Vermeld wie u bent, wat er aan de hand is, waar het is
  • Sluit deuren en ramen
  • Druk bij brand de handbrandmelder in (bij misbruik wordt er een bedrag van €250 in rekening gebracht)

Blus het vuur met één van de brandblussers die op de gang hangen.

Gebouw verlaten

  • Verlaat het gebouw volgens de kaart met vluchtwegen die in de gang bij de deur hangt
  • Maak in geen geval gebruik van de lift. Volg de instructies op die u via de hulpverlener (te herkennen aan een fel gekleurd hesje) worden gegeven.

De grote parkeerplaats zal als verzamelplek dienen tenzij anders wordt aangegeven.

Brunch
Iedere zondag en een aantal feestdagen serveren wij tussen 12.00 en 14.30 uur een uitgebreid brunchbuffet in ons restaurant.

Bubbelbad
Al onze kamers in het souterrain en de suites zijn voorzien van een bubbelbad.

Cameratoezicht
Voor uw en onze veiligheid maken wij gebruik van cameratoezicht.

Centrum
Op 10 minuten rijden vanaf het hotel vindt u het prachtige centrum van Leiden met talloze restaurants, winkels en uitgaansgelegenheden. Op woensdag en zaterdag is er een plaatselijke markt.

Connecting kamers
Het hotel beschikt over enkele kamers in het souterrain welke d.m.v. een tussendeur aan elkaar gekoppeld kunnen worden.

Dieet/Allergieën
Mocht u een dieet of allergieën hebben, kunt u dit bij de receptie (toestel 9) aangeven. Onze keuken kan hier rekening mee houden, mits ruim van te voren aangegeven.

Early Check-in
Inchecken is vanaf 14.00 uur.
Mocht u voor die tijd willen inchecken, dan kunt u deze service bij de reservering aanvragen. De meerprijs hiervan bedraagt € 35,00 en op basis van beschikbaarheid.

Elektriciteit
De netspanning is 220V. Universele adapters kunt u bij de receptie aanschaffen.

Fitness
De fitnessruimte bevindt zich in het souterrain. Alle hotelgasten kunnen tussen 07.00 – 23.00 uur gratis gebruik maken van onze fitnessruimte.

Fietsverhuur
Voor het huren van fietsen kunt u zich wenden tot onze receptie. Tevens hebben wij ook e-bikes te huur. Wij adviseren u tijdig een fiets te reserveren i.v.m. de beschikbaarheid.

Fietsenstalling
Speciaal voor onze hotelgasten hebben wij een verlichte- en overdekte fietsenstalling, met een oplaadpunt, die afgesloten kan worden.

Föhn
Op elke kamer is een föhn aanwezig in de badkamer.

Gevonden voorwerpen
U kunt de receptie bellen voor gevonden of verloren voorwerpen. Hotel Leiden is niet aansprakelijk voor het verlies van uw persoonlijke eigendommen.

Green Key
Ons hotel heeft het Gouden Green Key certificaat. Een internationaal keurmerk voor duurzame organisaties in de toerisme- en recreatie branche en vergader- en congresmarkt.

Hotel Leiden is serieus en controleerbaar bezig met duurzaamheid. Wanneer u uw handdoeken terughangt aan de haakjes, zal de housekeeping deze niet meenemen. Pas wanneer u uw handdoeken in de badkuip legt, worden ze verschoond.

Indien u meerdere nachten in ons hotel verblijft, wordt uw linnengoed in principe niet verschoond. Mocht u toch graag uw linnen graag verschoond zien, dan kunt u gebruik maken van het daarvoor bestemde kaartje dat u in het folderbakje vindt.

Hotelarrangementen
Al onze arrangementen staan vermeld op onze website www.hotelleiden.nl. Een gedeelte van onze arrangementen vindt u terug in het Valk Magazine. Indien u interesse heeft om op de hoogte te worden gehouden van onze acties en arrangementen, kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief. Dit kan via de website www.hotelleiden.nl.

Huisdieren
Huisdieren zijn in het gehele hotel en restaurant NIET toegestaan, met uitzondering van (blinden) geleidehonden of hulphonden. Honden zijn wel in de zomermaanden toegestaan op het terras, mits aangelijnd.

Huisregels
Deze zijn in te zien bij onze receptie.

Housekeeping
De housekeeping is van 09.00 uur tot 14.00 uur aanwezig. Voor vragen over of aan de housekeeping kunt u contact opnemen met de receptie (toestel 9).

Inchecken
Uw hotelkamer staat op de dag van aankomst vanaf 14.00 uur tot uw beschikking.

Internet/WiFi
Het geheld pand en terras beschikt over gratis WiFi. Kies hiervoor het netwerk “Hotel Leiden”. In de gang naar de hotelkamers bevindt zich een openbare computer, hierop kunt u gebruikmaken van internet. U heeft hiervoor geen inlog gegevens nodig.

Invalide toilet
Het restaurant beschikt over een invalide toilet. U kunt deze vinden in het hoofdgebouw bij de toiletgroepen. Deze is met de lift bereikbaar.

Kamerprijzen
Voor de actuele kamerprijzen kunt u zich wenden tot onze receptie.

Kamerreserveringen
Wanneer u tijdens uw verblijf een kamerreservering wenst te maken voor een volgende overnachting, raden wij u aan om dit een dag voor vertrek aan te geven. Dit voorkomt eventuele wachttijden bij het uitchecken.

Klachten en-of aanmerkingen
Klachten of opmerkingen kunt u melden bij onze receptie of via email: leiden@valk.com

Kluis
Wij adviseren u geen waardevolle spullen onbeheerd achter te laten op uw kamer. U kunt gratis gebruik maken van het kluisje op uw kamer. Het kluisje heeft een cijferslot en de gebruiksaanwijzing vindt u aan de buitenkant van het kluisdeurtje. Wij attenderen u erop dat wij niet aansprakelijk zijn bij verlies of beschadiging van uw bezittingen.

Koelkastje/minibar
Al onze kamers zijn voorzien van een klein koelkastje. Het koelkastje is leeg en kan vrij worden gebruikt. Bij de receptie kunt u een minibarbox kopen.

Koffie & theefaciliteiten
Alle kamers zijn voorzien van koffie en theefaciliteiten. De housekeeping zal bij gebruik elke dag de voorraad aanvullen.

Kopieën
De receptie kan voor u een kopie maken tegen betaling.

Krant
Bij de receptie is de Telegraaf verkrijgbaar.

Kussens en dekens
Indien u meer dekbedden, hoofdkussens of kledinghangers op de kamer wenst, kunt u contact opnemen met de receptie (toestel 9). Een extra kussen vindt u in de kast op uw kamer.

Late check-out
Indien u op de dag van vertrek na 11.00 uur nog gebruik wenst te maken van de kamer tot uiterlijk 17.00 uur bereken wij een tarief van €35 tot €50 op basis van beschikbaarheid.

Lunchpakket
Indien u een lunchpakket wenst, kunt u dit de avond van tevoren tot uiterlijk 21.00 doorgeven aan onze receptie. U kunt uw keuze invullen op het formulier dat u van de receptie ontvangt. Op vertoon van uw bonnetje kunt u uw lunchpakket de volgende dag afhalen bij de receptie. Informeert u bij de receptie naar de geldende tarieven.

Nachtportier
De receptie is 24 uur per dag bemand en bereikbaar via toestel 9. Vanaf 23.00 uur is alleen onze hoofdingang geopend. Mocht deze gesloten zijn, dan kunt u zich melden via de intercom naast de hoofdingang.

Niet storen
Indien u niet gestoord wenst te worden, hangt u het ‘niet storen’ kaartje aan de buitenzijde van de deur. Wanneer het ‘niet storen’ kaartje aan de deur hangt, zal de housekeeping in dit geval niet op uw kamer komen om deze schoon te maken. Echter is de housekeeping verplicht om minimaal 3 keer per week uw kamer schoon te maken.

Nooduitgangen
Alle nooduitgangen zijn duidelijk aangegeven en voorzien van noodverlichting. Voor uw eigen veiligheid adviseren wij u zich bij aankomst te oriënteren zodat u in geval van nood de nooduitgangen weet te vinden. Aan de binnenkant van de deur op uw kamer vindt u tevens een plattegrond met vluchtroute.

Ontbijt
Het ontbijtbuffet wordt van maandag t/m vrijdag geserveerd in ons restaurant van 07.00 tot 10.30 uur. Op zaterdag en zondag van 08.00 tot 11.00 uur (van april tot oktober van 07.00 tot 11.00 uur). De kosten bedragen € 15,50 p.p. wanneer u deze direct bij uw overnachting heeft geboekt, achteraf zijn de kosten € 17,50 p.p. Voor gasten die niet in ons hotel overnachten bedraagt het ontbijt ook € 17,50 p.p. Wanneer u ontbijt op bed wenst, kunt u dit bij onze receptie doorgeven, uiterlijk de avond ervoor tot 22.00 uur. De meerprijs is € 7,50 p.p.

Openbaar vervoer
Bus 43 brengt u van en naar Leiden Centraal Station. De halte vindt u aan de overkant van de brug/weg. De juiste tijden kunt u opvragen bij de receptie.

Oplaadpunt elektrische auto
Het hotel beschikt over een oplaadpunt voor een elektrische auto. Deze bevindt zich tegenover de hoofdingang van het hotel, naast de fietsenstalling.

Parkeren
Parkeren kan gratis naast ons hotel in de daarvoor bestemde parkeervakken. Voor mindervalide gasten zijn aparte parkeerplaatsen. Aan de voorzijde is een tweede parkeerplaats. Wij verzoeken u vriendelijk de paden vrij te houden in verband met de doorgang van eventuele hulpdiensten.

Parkeren Leiden Centrum
Het Stadsparkeerterrein Haagweg is gelegen tegen het historisch centrum en bezit 750 parkeerplaatsen op 5 minuten loopafstand van de binnenstad. Vanaf dit grootste parkeerterrein van Leiden rijden ook om de paar minuten gratis city shuttles naar en van elke gewenste locatie in het Leids centrum. Onze hotelgasten kunnen bij de receptie een dagkaart kopen voor een speciale prijs.

Post
Post kunt u afgeven en laten frankeren bij de receptie. Het hotel zorgt voor verzending. Post die voor u binnenkomt, kunt u afhalen bij de receptie.

Receptie
De receptie van ons hotel is 24 uur per dag geopend en bereikbaar via toestel 9.

Rekening
Wij raden u aan om uw rekening in de avonduren bij de receptie voldoen. Dit om eventuele wachttijden te vermijden bij het uitchecken de volgende ochtend.

Restaurant
De keuken is dagelijks geopend van 12.00 tot 22.00 uur. Reserveren voor het diner is gewenst. Hiervoor kunt u contact opnemen met de receptie (toestel 9). Onze brasserie heeft een kaart met hapjes en gerechten. U kunt tot 22.00 gerechten bestellen en de hapjes tot 23.00 uur.

Roken
Roken is in het gehele pand niet toegestaan. Roken op het balkon van uw kamer is toegestaan mits u de schuifpui van de kamer sluit. Indien u toch op uw kamer heeft gerookt, zullen wij €250 schoonmaakkosten in rekening brengen.

Roomservice
Roomservice is mogelijk tegen een toeslag van €7,50 per bestelling. Bestellingen kunt u doorgeven aan de receptie. De roomservice menukaart vindt u op uw kamer. Het is helaas niet mogelijk om alleen een drankje te bestellen, hiervoor verwijzen wij u graag door naar onze brasserie of het restaurant. Van de roomservice kaart kunt u bestellen van 17.00 tot 22.30 uur. Met uitzondering van feestdagen, dan hebben we geen roomservice.

Shop
Bij de receptie treft u een kleine shop aan.

Schoenpoetsmachine
Deze bevindt zich in de hal, bij de ingang van de hotelkamers.

Shuttlebus
Gasten van Van der Valk Hotel Leiden kunnen gratis gebruik maken van onze Shuttleservice. Op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van officiële feestdagen, rijdt de shuttlebus van het hotel naar het Centraal Station Leiden. Onderweg zijn er drie tussenstops op het Bio Science Park Leiden. In de maanden april tot augustus rijdt de shuttlebus ook op zaterdagmorgen. De dienstregeling is verkrijgbaar bij de receptie.

Sleutelkaart
U wordt vriendelijk verzocht uw sleutelkaart bij vertrek af te geven bij de receptie.

Strijkijzer en strijkplank
Op elke etage vindt u een strijkplank met strijkijzer. Wij verzoeken u deze na gebruik weer terug te plaatsen.

Taxi
Op verzoek kunnen wij een taxi voor een regelen. Informatie is verkrijgbaar bij onze receptie.

Technische Dienst
Indien er eventuele gebreken aan uw kamer zijn, zouden wij het zeer op prijs stellen als u dit meldt bij de receptie.

Telefoon
De receptie is bereikbaar op toestel 9. Kies altijd een 0 voor een buitenlijn. U kunt alleen naar buiten bellen vanaf uw kamer indien u een creditcard garantie heeft achtergelaten. Het is mogelijk om te bellen met een andere kamer. Het telefoonnummer is gelijk aan het kamernummer, bijvoorbeeld kamernummer 101 heeft telefoonnummer 101.

Terras
Wanneer het weer het toelaat kunt u heerlijk ontbijten, lunchen, dineren of borrelen op ons terras aan het water.

Thermostaat/Airconditioning
De temperatuur in uw kamer kunt u via het thermostaatkastje aan de muur aanpassen. Zorgt u er svp voor dat uw balkondeur en/of raam is gesloten en kom in geen geval aan de knop op de verwarming alstublieft!

Toeristenbelasting
Iedere gast die in ons hotel verblijft dient toeristenbelasting te betalen. Dit bedrag is vastgesteld door de Gemeente Leiden. Hotel Leiden draagt deze belasting dan ook af aan de gemeente.

Uitchecken
Wij verzoeken u om uw kamer op de dag vertrek uiterlijk om 11.00 uur met uw bagage te verlaten. Wij stellen het op prijs dat u uw kamersleutel weer bij de receptie inlevert. Indien u later wenst te vertrekken, dient u contact op te nemen met de receptie (toestel 9). Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht.

Wasserij/Stomerij
U kunt gebruik maken van onze wasserij/stomerijservice. In de kledingkast op uw kamer vindt u hiervoor een waszak en formulier. Graag het formulier invullen en in de waszak doen. Indien u uw was voor 09.00 uur afgeeft bij de receptie, kunt u uw schone was ’s avonds weer ophalen. Op zaterdag, zondag en op feestdagen is de wasserij gesloten.

Wekservice
Indien u gebruik wenst te maken van onze wekservice, kunt u uw kamernummer en wektijd doorgeven aan onze receptie (toestel 9).

Zalen
Hotel Leiden beschikt over 10 smaakvolle zalen en boardrooms. Wij bieden uitgebreide mogelijkheden voor het organiseren van vergaderingen, bijeenkomsten, feesten en partijen. Voor meer informatie kunt op werkdagen contact opnemen met de afdeling Sales via 071 5731 715 of per email via sales@leiden.valk.nl of kijk op www.hotelleiden.nl/zalen voor meer informatie.