Direct naar de contentDirect naar de footer
Hotel algemeen

Hotel algemeen

Apotheek/Arts
Heeft u tijdens uw verblijf behoefte aan medische zorg, neemt u dan contact op met de receptie.

Banken
In het centrum van Leiden en het nabij gelegen winkelcentrum Stevenshof zijn pinautomaten. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot de receptie.

Betaalwijzen
Wij accepteren de volgende betaalwijzen:

  • Pin (voorkeur)
  • Contant (geen vreemde valuta)
  • Creditcards(Amex-Visa, Euro/Mastercard/Diners)
  • Van der Valk Giftcard

Cameratoezicht
Voor uw en onze veiligheid maken wij gebruik van cameratoezicht.

Green Key
Ons hotel heeft het Gouden Green Key certificaat. Een internationaal keurmerk voor duurzame organisaties in de toerisme- en recreatie branche en vergader- en congresmarkt.

Huisdieren
Huisdieren zijn in het gehele hotel en restaurant NIET toegestaan, met uitzondering van (blinden) geleidehonden of hulphonden. Honden zijn wel in de zomermaanden toegestaan op het terras, mits aangelijnd.

Huisregels
Deze zijn in te zien bij onze receptie.

Invalide toilet
Het restaurant beschikt over een invalide toilet. U kunt deze vinden in het hoofdgebouw bij de toiletgroepen. Deze is met de lift bereikbaar.

Klachten en-of aanmerkingen
Klachten of opmerkingen kunt u direct melden bij onze receptie of per e-mail via leiden@valk.com.

Nachtportier
De receptie is 24 uur per dag bemand en bereikbaar via nr. 9. Vanaf 23.00 uur is alleen onze hoofdingang geopend. Mocht deze gesloten zijn, dan kunt u zich melden via de intercom naast de hoofdingang.

Nooduitgangen
Alle nooduitgangen zijn duidelijk aangegeven en voorzien van noodverlichting. Voor uw eigen veiligheid adviseren wij u zich bij aankomst te oriënteren zodat u in geval van nood de nooduitgangen weet te vinden. Aan de binnenkant van de deur op uw kamer vindt u tevens een plattegrond met vluchtroute.

Toeristenbelasting
Iedere gast die in ons hotel verblijft dient toeristenbelasting te betalen. Dit bedrag is vastgesteld door de Gemeente Leiden. Hotel Leiden draagt deze belasting dan ook af aan de gemeente.

Hotelkamer informatie

Hotelkamer informatie

Babybedjes
Babybedjes kunnen door de receptie voor u verzorgd worden. Hiervoor berekenen wij een toeslag.

Bagage
Bij de receptie staan bagagewagentjes tot uw beschikking. Deze na gebruik graag terug plaatsen.

Elektriciteit
De netspanning is 220V. Universele adapters kunt u bij de receptie aanschaffen.

Föhn
Op elke kamer is een föhn aanwezig in de badkamer.

Gevonden voorwerpen
U kunt de receptie bellen voor gevonden of verloren voorwerpen. Hotel Leiden is niet aansprakelijk voor het verlies van uw persoonlijke eigendommen.

Housekeeping
De housekeeping is van 09.00 uur tot 14.00 uur aanwezig. Voor vragen over of aan de housekeeping kunt u contact opnemen met de receptie (nr.9).

Internet/WiFi
Het gehele pand en terras beschikt over gratis WiFi. Kies hiervoor het netwerk “Hotel Leiden”.

Kluis
Wij adviseren u geen waardevolle spullen onbeheerd achter te laten op uw kamer. U kunt gratis gebruik maken van het kluisje op uw kamer. Het kluisje heeft een cijferslot en de gebruiksaanwijzing vindt u aan de buitenkant van het kluisdeurtje. Wij attenderen u erop dat wij niet aansprakelijk zijn bij verlies of beschadiging van uw bezittingen.

Koelkastje/minibar
Al onze kamers zijn voorzien van een klein koelkastje. Het koelkastje is leeg en kan vrij worden gebruikt. Bij de receptie kunt u een minibar box kopen.

Koffie & theefaciliteiten
Alle kamers zijn voorzien van koffie en theefaciliteiten. De housekeeping zal bij gebruik elke dag de voorraad aanvullen.

Kussens en dekens
Indien u meer dekbedden, hoofdkussens of kledinghangers op de kamer wenst, kunt u contact opnemen met de receptie (nr. 9). Een extra kussen vindt u in de kast op uw kamer.

Niet storen
Indien u niet gestoord wenst te worden, hangt u het ‘niet storen’ kaartje aan de buitenzijde van de deur. Wanneer het ‘niet storen’ kaartje aan de deur hangt, zal de housekeeping in dit geval niet op uw kamer komen om deze schoon te maken. Echter is de housekeeping verplicht om minimaal 3 keer per week uw kamer schoon te maken.

Roken
Roken is in het gehele pand niet toegestaan. Roken op het balkon van uw kamer is toegestaan mits u de schuifpui van de kamer sluit. Indien u toch op uw kamer heeft gerookt, zullen wij €250 schoonmaakkosten in rekening brengen.

Roomservice
Wilt u roomservice bestellen? Scan de QR-code op de roomserviceflyer voor het volledige menu. Bestellingen kunnen worden geplaatst binnen de beschikbare tijdsloten.

Sleutelkaart
U wordt vriendelijk verzocht uw sleutelkaart bij vertrek af te geven bij de receptie.

Strijkijzer en strijkplank
Indien u gebruik wilt maken van een strijkijzer of strijkplank, kunt u deze ophalen bij onze receptie.

Technische Dienst
Indien er eventuele gebreken aan uw kamer zijn, zouden wij het zeer op prijs stellen als u dit meldt bij de receptie.

Wasserij/Stomerij
U kunt gebruik maken van onze wasserij/stomerijservice. In de kledingkast op uw kamer vindt u hiervoor een waszak en formulier. Graag het formulier invullen en in de waszak doen.

Wekservice
Indien u gebruik wenst te maken van onze wekservice, kunt u uw kamernummer en wektijd doorgeven aan onze receptie (nr. 9).

Restaurant & meer

Restaurant & meer

Restaurant
De keuken is dagelijks geopend van 12.00 tot 22.00 uur. Reserveren voor het diner is gewenst. Hiervoor kunt u contact opnemen met de receptie (toestel 9). Onze brasserie heeft een kaart met hapjes en gerechten. U kunt tot 22.00 gerechten bestellen en de hapjes tot 23.00 uur.

Ontbijt
Het ontbijtbuffet wordt van maandag t/m vrijdag geserveerd in ons restaurant van 07.00 tot 10.30 uur. Op zaterdag en zondag van 07.00 tot 11.00 uur.

De kosten bedragen € 19,50 p.p. wanneer u deze direct bij uw overnachting heeft geboekt. Voor gasten die niet in ons hotel overnachten bedraagt het ontbijt € 22,50 p.p. Wanneer u ontbijt op bed wenst, kunt u dit bij onze receptie doorgeven, uiterlijk de avond ervoor tot 22.00 uur. De meerprijs is € 7,50 p.p.

Brunch

Iedere zaterdag & zondag en een aantal feestdagen serveren wij tussen 12.00 en 14.30 uur een uitgebreid brunchbuffet in ons restaurant.

Dieet/Allergieën
Mocht u een dieet of allergieën hebben, kunt u dit bij de receptie (nr.9) aangeven. Onze keuken kan hier rekening mee houden, mits ruim van te voren aangegeven.

Terras
Wanneer het weer het toelaat kunt u heerlijk ontbijten, lunchen, dineren of borrelen op ons terras aan het water.

Locatie & vervoer

Locatie & vervoer

Aanmeren
Mocht u uw boot willen aanmeren, dan kunt u zich melden bij de receptie. Dit i.v.m. beperkte ligplaatsen.

Fietsenstalling
Speciaal voor onze hotelgasten hebben wij een verlichte- en overdekte fietsenstalling, met een oplaadpunt, die afgesloten kan worden.

Openbaar vervoer
Bus 43 brengt u van en naar Leiden Centraal Station. De halte vindt u aan de overkant van de brug/weg. De juiste tijden kunt u opvragen bij de receptie.

Oplaadpunt elektrische auto
Het hotel beschikt over meerdere oplaadpunten voor een elektrische auto. Deze bevindt zich tegenover de hoofdingang van het hotel.

Parkeren
Parkeren kan gratis naast ons hotel in de daarvoor bestemde parkeervakken. Voor mindervalide gasten zijn aparte parkeerplaatsen. Aan de voorzijde is een tweede parkeerplaats. Wij verzoeken u vriendelijk de paden vrij te houden in verband met de doorgang van eventuele hulpdiensten.

Parkeren Leiden Centrum
Het Stadsparkeerterrein Haagweg is gelegen tegen het historisch centrum en bezit 750 parkeerplaatsen op 5 minuten loopafstand van de binnenstad. Vanaf dit grootste parkeerterrein van Leiden rijden ook om de paar minuten gratis city shuttles naar en van elke gewenste locatie in het Leids centrum. Onze hotelgasten kunnen bij de receptie een dagkaart kopen voor een speciale prijs.

Taxi
Op verzoek kunnen wij een taxi voor een regelen. Informatie is verkrijgbaar bij onze receptie.