Direct naar de contentDirect naar de footer
Wij zijn weer open!

Hotel is open

Wij zijn heel blij dat we steeds meer gasten mogen verwelkomen. Zoals u wellicht weet is ons hotel nooit dicht gegaan voor overnachtingen. Vanaf 1 juni kunnen wij weer gasten van buitenaf verwelkomen in ons restaurant en op ons terras. Daarvoor hebben wij onze werkwijze en onze ruimtes op een aantal punten aangepast. Hierdoor kunt u veilig en ontspannen genieten in ons hotel. Op deze pagina leest u er alles over.

ZEER BELANGRIJK!
Heeft u verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging hoger dan 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen.

Tijdens uw bezoek is het van belang dat u de instructies van onze medewerkers opvolgt. Wij vragen daarnaast alle gasten en medewerkers van ons hotel onderstaande voorzorgsmaatregelen nauwlettend op te volgen:

Overnachten

Check-in & Check-out

  • Bij check-in stellen wij u een aantal gezondheidsvragen;
  • Bij vermoeden van verkoudheid- en/of griepklachten kunnen wij gasten weigeren;
  • Desinfecteer bij binnenkomst grondig uw handen, er staat desinfectiemiddel in de openbare ruimtes;
  • Betaal contactloos (pin of mobiel). Toch contant betalen? Betaal gepast, want wij hebben geen wisselgeld.

Kamers
Onze kamers worden elke dag professioneel schoongemaakt en de deurklinken van alle deuren in ons hotel worden meerdere keren per dag schoongemaakt. Al onze medewerkers wassen elk uur hun handen.

Eten & drinken

Lunchen en diner in het restaurant of op het terras

Wij vragen uw aandacht en begrip voor het volgende:

  • Wij werken uitsluitend met reserveringen (via website, app of telefonisch).

  • Meer dan twee personen aan één tafel zijn uitsluitend toegestaan als dit personen betreft die in één huis wonen.

  • Reserveringen boven vier personen (die in één huis wonen) kunnen uitsluitend telefonisch worden gemaakt (071-5 731 731).

  • Wij noteren geen tafelvoorkeuren.

  • Wilt u bij binnenkomst wachten bij de welkomstdesk. Hier stellen wij u een aantal gezondheidsvragen en vragen wij u om (verplicht) uw handen te desinfecteren. Vervolgens brengen wij u naar uw tafel.

  • Houd 1,5 meter afstand. Zowel tot onze medewerkers als tot andere gasten.

  • Wij hebben met pijlen routes gemaakt in onze restaurants en wij verzoeken u deze te volgen.

  • Wij serveren uit met gepaste afstand, waarna u zelf uw bestelling kunt pakken.

  • I.v.m. de huidige beperkte capaciteit geven wij graag zo veel mogelijk gasten de gelegenheid om bij ons te lunchen en dineren en daarom is uw uw tafel 1 uur beschikbaar voor lunch en 1,5 uur voor diner.

  • Wilt u bij voorkeur betalen met pin of contactloos. Contant geld kan in een uiterst geval, maar we hebben geen wisselgeld.

Reserveringen op ons terras zijn onder voorbehoud van gunstige weersomstandigheden. Van der Valk Hotel Leiden behoudt zich het recht voor om uw reservering te annuleren wanneer de weersomstandigheden dit vereisen. Een reservering op ons terras geeft geen toegang tot ons restaurant.

Roomservice
Voor gasten die liever op hun kamer ontbijten of dineren kunt u gebruik maken van roomservice. Wij brengen de maaltijden tot aan de deur van de hotelkamers.

Fitness

Helaas is onze fitness gesloten.

Zalen

Wij hebben diverse maatregelen genomen zodat u een veilig en verantwoorde bijeenkomst kunt houden.

  • Al onze zalen en boardrooms zijn ingericht op 1,5 meter afstand.
  • Er zijn looproutes aangegeven.
  • Er zijn desinfectiezuilen aanwezig.
  • De invulling van ons F&B aanbod is aangepast; wij werken met lunchboxen of serveren uit bij kleinere groepen.
  • Onze ruimtes worden dagelijks professioneel schoongemaakt.
  • Deurklinken worden meerdere keren per dag schoongemaakt.
  • Wij wassen elk uur onze handen.

Onze afdeling Sales informeert u graag over alle maatregelen en mogelijkheden.
Sales | 071 - 5731 715
sales@leiden.valk.nl

Veelgestelde vragen

Kunnen we weer in het restaurant eten?
Ja, u bent weer van harte welkom! Zie bovenstaande informatie m.b.t. het maken van een reservering en aandachtspunten.

Welke veiligheidsmaatregelen hebben jullie getroffen?
Wij hebben een groot aantal maatregelen getroffen. Onze ruimtes worden dagelijks professioneel schoongemaakt. Deurklinken worden meerdere keren per dag schoongemaakt. Wij wassen elk uur onze handen. Ons restaurant is opnieuw ingericht zodat u meer ruimte heeft en met minder mensen aan het eten bent. Hiervoor maken wij gebruik van een reserveringssysteem. Op verschillende plekken hebben wij handzeepzuilen geplaatst zodat u snel en eenvoudig uw handen kunt wassen.

Kan ik weer een kamer boeken?
Ja! Wist u dat ons hotel niet dicht is geweest? U kunt direct boeken en ook weer gebruik maken van een aantal heerlijk arrangementen.

Is het mogelijk om gebruik te maken van faciliteiten zoals een (elektrische) fiets huren bij het hotel?
Ja, hotelgasten kunnen deze reserveren via onze receptie even als een lunchpakket. Elk hotel heeft mooie fietsroutes (20/40/60km) van de omgeving voor u klaar liggen.

Tot slot...
Indien een gast zich niet houdt aan (één van) de maatregelen of een instructie van het personeel op het gebied van hygiëne, veiligheid en routing niet opvolgt, is het management van hotel Leiden gerechtigd om u te gebieden het pand te verlaten en/of u de toegang te ontzeggen.
Met gastvrije groet,
Familie van der Valk & medewerkers